31 Temmuz 2015 Cuma

Viyana

Viyana gezi notları

Ankara’dan Pegasus ile 2 saat 40 dakika sonra Viyana Havaalanı’nda oluyoruz. Valizimizi aldıktan sonra havaalanı içindeki turist bilgi merkezine gidiyoruz. 72 saatlik Viyana Kart (Vienna Card) alıyoruz. Bu kart ile ilk okutmadan itibaren 72 saat boyunca tüm toplu taşıma araçları ücretsiz. Ayrıca havaalanından merkeze giden S-7 banliyö treni biletinde de indirim sağlıyor.

Havaalanından merkeze dört şekilde ulaşım sağlanabiliyor. Her yerde olduğu gibi taksi tutulabilir. Taksiyle yolculuk yaklaşık 1 saat sürüyor ve taksimetre yaklaşık 45 Euro yazıyor.  Diğer bir seçenek ise "Postbus" isimli otobüsler. 8 Euro'ya bilet aldıktan sonra yolculuk yaklaşık yarım saat sürüyor. Bir başka yol ise City Airport Train (CAT) hızlı treni. Bilet fiyatı 12 Euro ve 16 dakikada Landstrasse durağında oluyor. Bunların dışında, bizim de otelimize giderken tercih ettiğimiz S-Bahn banliyö treni var. Normalde 4 Euro olan bileti Viyana kartımızla 2.20 Euro'ya aldıktan S-7 hattıyla yarım saat sonra şehir merkezinde oluyoruz. Viyana kartı trene binmeden mutlaka okutun. Aksi halde, herhangi bir kontrol sırasında para cezası var.

Friendensbrücke durağına yakın olan otelimiz için (Hotel Bellevue Wien) havaalanından bindiğimiz S-7 treninin son durağında (Wien-Mitte) inip, U4 metro hattıyla Friendensbrücke’ye kadar gidiyoruz. Odamıza yerleşip biraz da dinlendikten sonra hemen kendimizi dışarıya atıyoruz.

İlk durağımız Stephan Meydanı (Stephansplatz) ve St. Stephen Katedrali. Metrodan meydana çıktığımızda yoğun bir kalabalık ve katedral bizi karşılıyor. 1365 yılında Roma Gotik mimari tarzda yapılmış katedral Viyana’nın simgelerinden biri. Osmanlı'nın I. Viyana Kuşatmasından sonra bir asker Osmanlı akıncılarını gözetleyip, herhangi bir saldırısı sırasında çanı çalması için görevlendirilmiş, ta ki 1956 yılına kadar.

St. Stephen Katedrali
Stephen Meydanı’ndan Kärntner Caddesi’ne doğru yürüyoruz. Karl Meydanı (Karl Platz), Opera Binası ve St. Stephen Katedrali arasında uzanan hediyelik eşya satan dükkanların ve kafelerin olduğu ünlü bir cadde. Yolun sonunda opera binasını görüyoruz. Senede yaklaşık 60 oyunun sergilendiği dünyaca ünlü bir yer. Biz operadan pek hoşlanmadığımız için herhangi bir temsili izlemedik. Ancak isteyenler Viyana’ya gitmeden önce biletlerini internet üzerinden satın alabilir.

Viyana Opera Binası
Avusturya'nın Gaudisi olarak bilinen Friedensreich Hundertwasser’in müzesine gidiyoruz. Aslen ressam olan Hundertwasser 1950'lerden sonra mimariyle ilgilenmeye ve manifesto yazmaya başlamış. İnsan ile doğanın uyum içinde olduğu mimari tasarımları var. Hundertwasser’e göre bir ev duvarlardan değil pencerelerden oluşmalı. Ayrıca mimari eserlerinde duvar ve taban formlarını tıpkı doğal arazi gibi dalgalı olarak tasarlamış. Dalgalı bir taban yüzeyinin ayaklara tatlı bir melodi gibi geleceğini düşünmüş.

Friedensreich Hundertwasser’in müzesinden kareler
Peters Meydanı (Petersplatz) üzerinde olan St. Peter Kilisesi, barok mimari tarzında Roma Katolik Kilisesi.

St. Peter Kilisesi

Viyana Saat Müzesi (Uhren Museum) Orta Çağ’dan kalma 3 katlı bir binada yer alıyor. 15. yy’den günümüze kadar Avusturya saatlerinin sergilendiği müzede 3000’den fazla saat var. Ancak saatler çalışmıyor.

Saat Müzesindeki bazı saatler

Hofburg Sarayı (Hofburg Palace) 17. yy’den beri birçok Avusturya-Macaristan İmparatorluğu hanedanına ev sahipliği yapmış. Barok mimari tarza sahip olan bu sarayda, tarihte çok yanlış tanıtıldığını düşündüğüm Kraliçe Marie Antoinette doğmuş. Ayrıca saray kışlık olarak kullanılmış. Yaz saray olan Schönbrunn Sarayı’ı tadilatta olduğu için ziyaret edemiyoruz.

Hofburg Sarayı

Helden Meydanı’nda (Heldenplatz) Hofburg Sarayı’nın yanındaki Avusturya Milli Kütüphanesi (Austrian National Library) var.

Avusturya Milli Kütüphanesi

Helden Meydanı (Heldenplatz) ile Maria-Theresien Meydanı’nı birbirine bağlayan Burgtor tarihi kapısı var. 1813 yılında inşa edilmiş, görkemli tarihi bir kapı.

Burgtor tarihi kapısı

Anker Saati (Ankeruhr) Hoher Markt üzerinde yer alıyor. 1911-1917 yılları arasında Franz Matsch tarafından Anker Sigorta Şirketi için tasarlanmış. 10 metre yüksekliğinde, 7.5 metre genişliğinde. Çapı 4 metre olan saatte Viyana tarihinde önemli rolü olan 12 tane figür var. Bunlardan bazıları Viyana yakında ölen Roma İmparatoru Marcus Aurelius, Orta Çağ şairi ve bestekarı Vogelweide ve Savoy Prensi Eugene…

Anker Saati
Viyana’ya kasım ayının sonunda gittiğimiz için Noel tatili için kurulan ve hediyelik eşyaların satıldığı gece pazarlarını gezme şansını yakalıyoruz. Stephen Meydanı’nda, Belediye Binası’nın önündeki meydanda ve Maria-Theresien Meydanı’nda gece pazarları var. Bu pazarlardan ailemize ve arkadaşlarımıza hediyeler alıyoruz. Fırınlanmış ekmek içinde balkabağı çorbası içiyoruz. Harika bir çorba… Şiddetle tavsiye ediyorum.

Belediye Binası

Maria-Theresien Meydanı’ndaki gece pazarı

Balkabağı çorbası
Viyana’nın ünlü şinitzelini yemek için Figlmüller’e gidiyoruz. Önceden rezervasyon yaptırmadığımız için yaklaşık yarım saat kuyrukta bekliyoruz. Sonunda yediğimiz muhteşem şinitzel tüm beklememizi unutturuyor :)

Viyana’ya kadar gidip meşhur saray pastacısı Demel Pastanesi’ne uğramadan dönmek olmazdı. Figlmüller gibi burada da biraz kuyrukta bekliyoruz. Ancak pastanenin ambiyansı ve pastaların tadı süper. Soysuzlar Çetesi’ni (Inglourious Basterds) izleyenler bilir, filmdeki Nazi albayının büyük bir iştahla yediği "apfelstrudel" ve "sachertarte" tatlılarından yiyip, "melange" kahvesinden içiyoruz.

"Apfelstrudel" ve "sachertarte" tatlıları ile "melange" kahvesi

Akşam yemekten sonra Avusturya'nın en eski jazz müzik yapan kulübü Jazzland’e gidiyoruz. Franz-Josefs-Kai Caddesi üzerinde, ister yürüyerek isterseniz de tramvayla kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir yerde. Biz saat 21:30 gibi gittiğimiz için içeri giremiyoruz. Ancak müzik harika olduğu için biraz kapıda ayakta dinliyoruz. Saat 19:00 da açıldığı için, erken gitmenizi tavsiye ederim. Bu arada giriş ücreti de 15 Euro.

Jazzland

Viyana’da geçirdiğimiz 2 günden sonra Prag’a doğru yola çıkıyoruz.