8 Ocak 2016 Cuma

Zaragoza

Zaragoza gezilecek yerler

Madrid’den Barselona’ya geçerken Aragon Özerk Bölgesi’nin başkenti olan Zaragoza’ya uğruyorum. Zaragoza bir yerden bir yere giderken mola verilen bir kent gibi görünse de, sokaklarda gezerken insanı etkisi altına alıyor. Henüz turistler tarafından keşfedilmediği için kendi halinde sakin bir kent.

Bağımsızlık Savaşı sırasında kentteki birçok yapı zarar görüyor. Ancak kentin eski merkezindeki bazı binalar korunuyor. İlk olarak Plaza del Pilar’a gidiyorum. Kentin önemli yapıları bu meydanın etrafındalar. Bunlardan en etkileyicisi olan Basilica de Nuestra Senora del Pilar (Pilar Katedrali) renkli seramiklerle kaplı 11 kubbesiyle devasa bir yapı. Ayrıca içerisinde Goya’nın freskleri de görmeye değer.

Zaragoza gezilecek yerler
Plaza del Pilar

Zaragoza gezilecek yerler
Ebro Nehri tarafından Basilica de Nuestra Senora del Pilar

Zaragoza gezilecek yerler
Basilica de Nuestra Senora del Pilar

Meydanda; Ayuntamiento olarak bilinen belediye binası, 16.yüzyıl tarihli Rönesans emtia borsası (Lonja) ve La Seo Kilisesi yer alıyor.

Zaragoza gezilecek yerler
Ayuntamiento, Belediye Binası

Zaragoza gezilecek yerler
La Seo Kilisesi
Zaragoza’da sadece yemek molası verdiğimiz için yalnızca iki saatim var ve fazla oyalanmadan meydandan ayrılıyorum. Meydanın arkasındaki sokaklarda dolaşarak yemek yemek için yer bakıyorum.

Zaragoza gezilecek yerler

Zaragoza gezilecek yerler

Zaragoza gezilecek yerler

Zaragoza gezilecek yerler

Zaragoza gezilecek yerler

Ve her kentte yaptığım gibi burada da Zaragoza kapılarından bir kolaj yapıyorum :)

Zaragoza gezilecek yerler

Zaragoza gezilecek yerler

Zaragoza’daki iki saatimizi tüketiyoruz ve yeniden Barselona yollarına düşüyoruz. Bekle bizi Barselona!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder