7 Ağustos 2015 Cuma

Efteni Gölü - Gölyaka Köyü - Güzeldere Şelalesi

Güzeldere gezi notları

2014 yılında hepinizin hatırlayacağı gibi neredeyse hiç kış yaşamadık. Ne kar yağdı, ne de yağmur... Biz de baharda gitmeyi düşündüğümüz Güzeldere Şelalesi'ne bahar tadında bir şubat günü gitmeye karar verip, 9 kişilik bir ekiple düştük yollara.

Düzce-Ankara yolundan Gölyaka ayrımına dönüyoruz. Gölyaka'yı geçtikten yaklaşık 5-6 km sonra sol tarafımızda Efteni Gölü beliriyor. Havzaya da adını veren Efteni Gölü; sayısız kuş türünün yanında balıklara, kaplumbağalara ve daha bir sürü canlıya ev sahipliği yapar. Göl, adını Bizans Kraliçesi Eftalya’dan almış. Efsaneler bize kraliçenin vücudunda yaralar çıktığını, hekimlerin deva bulamadığı hastalığına çareyi ise gölün sularında bulduğunu söylüyor. Biz de hem efsaneye, hem de gölün muhteşem manzarasına kendimizi kaptırıp gölün çevresinde dolaşmaya başlıyoruz.

Efteni Gölü'nden sonra görülmeye değer yerlerden biri de Gölorman Köyü. Osmanlı İmparatorluğu döneminde Çerkezler'in kurduğu bu köyde görebildiğim kadarıyla tarım ve hayvancılık yapılıyor. Güzeldere Şelalesi'ne giderken ormanın içindeki bu küçük ve sevimli bir köye uğramanızı tavsiye ederim.

Gölorman Köyü'nden sonra son durağımız olan Güzeldere Şelalesi Mesire Alanı'na gidiyoruz. Her yer sisle kaplı. Bu da insanı bulutların üzerine çıkaran bir duygu. Göremediğimiz ama bizi bir yerlerden çağıran su ve kuş sesleri duyuyoruz. Su sesini takip ederek yaklaşık 1 km'lik patikadan indikten sonra şelaleyi görüyoruz. En az 100 m yükseklikten döküldüğünü düşündüğümüz şelale bizi büyülüyor.

Güzeldere gezi notları
Sisle kaplı mesire alanı...
Patika yol...
Şelale yollarında...

Güzeldere Şelalesi...

Güzeldere Şelalesi ve biz :)

Fotoğraf aşkına ıslanmayı göze alan Serkan...
Mesire alanı...

Dağ çileği reçeli satan tesis...
 Şelalenin tadını çıkardık; orman içinde yürüyüşümüzü tamamladık. Sıra karnımızı doyurmaya geldi :) Mesire alanına geri dönüp, günün yorgunluğunu mangal keyfi yaparak çıkarıyoruz.

Ama dönmeden önce yapmamız gereken tek bir şey kaldı: Orman çileği reçeli almak! Mesire alanındaki tesisten tadı ve kokusu ile muhteşem reçellerimizi aldıktan sonra Ankara'ya geri dönüş başlıyor.