25 Eylül 2015 Cuma

Verona

Kenteskizleri_verona

Romeo ve Juliet'in Şehri

Venedik’ten Floransa’ya giderken Verona’ya uğruyoruz. Daha önce İtalya’da birçok şehre gitmiş olmama rağmen Verona’yı ilk kez görüyorum. Romeo ve Juliet’in şehri olarak da bilinen Verona tam bir romantik Orta Çağ kenti.

Öncelikle Piazza Bra’ya (Ana Meydan) gidiyoruz. Meydanı birçok kafe, restoran ve en önemlisi Verona Arenası çevreliyor. Arena, Roma Dönemi’nde M.S.30 yılında tamamlanmış. Örnekleri arasında 3. büyük arena olma özelliğine sahip. Yapıldığı dönemde arenada, gladyatör ve hayvan dövüşleri yapılırken, günümüzde sanatsal faaliyetlere ev sahipliği yapıyor.

Piazza Bra

Piazza Bra ve Arena
Piazza Bra’dan sonra bana göre Verona’nın en hareketli sokağı olan Via Mazzini’ye yöneliyoruz. Belki daha önce duyanlar ve alışveriş yapanlar olmuştur. Avrupa’nın birçok şehrinde olan ve kozmetik ürünleri satan Kiko’nun asıl memleketi İtalya. Biz de yürürken Kiko’yu görüyoruz ve elbette alışverişe başlıyoruz :) Daha önceki deneyimlerime dayanarak rimel dışında birçok kozmetik ürünü alıyorum. Rimel almama sebebim ise, daha önce aldığımda memnun kalmamış olmam.

Via Mazzini’den kareler
Via Mazzini’den sonra yürüyerek Juliet’in evine gidiyoruz. Tahmin edeceğiniz gibi çok kalabalık. Pazartesi günü olduğu için müze kısmı kapalı. Bu nedenle Juliet’in evini gezemiyoruz. Romeo’ya seslendiği balkonuna bakıyoruz. Juliet’in Romeo’suna seslenişini hayal ediyoruz.

“Ah Romeo ..! Neden Romeosun sen !? İnkar et babanı, adını yadsı. Eğer yapamazsan yemin et sevdiğine. Ben vazgeçeyim CapuIett oImaktan...”

Ayrıca evin avlusunda yer alan Juliet heykelinin sağ göğsüne dokunmanın ve aşıkların avlu duvarlarına isimlerini yazmalarının sonsuz aşka kavuşturacağına inanılıyor. Eee oraya kadar gidip de isim yazmadan dönmek olmazdı :)

romeo ve juliet

Juliet’in evinden çıktıktan Piazza Erbe’ye (Erbe Meydanı) gidiyoruz. Burası eskiden kasapların olduğu bir pazar yeriyken şu an hediyelik eşyaların, meyve ve sebzenin satıldığı bir pazar alanı. Çevresinde meydan manzaralı birçok kafe var. Biz vaktimiz kısıtlı olduğu için kafeye oturmak yerine pazardan taze meyve alarak şehri keşfetmeye devam ediyoruz.

Piazza Erbe
Bir yandan Piazza Erbe’den aldığımız taze meyveleri yiyerek Piazza dei Signori’ye doğru yürüyoruz. Meydanın ortasında Veronalı komutanların ikamet ettiği Palazzo del Capitano’ya bakan Dante heykeli var. Meydan, balina kemiklerinden esinlenilmiş Kaburgalar Takı’yla Piazza Erbe’ye bağlanıyor.

Piazza dei Signori

verona

Meydandan ilerliyoruz ve Santa Maria Antica Kilisesi’nin girişinde bir zamanlar Verona’yı yöneten Scaligeri ailesinin mezarlarını görüyoruz.

Kenteskizleri_verona
Santa Maria Antica Kilisesi'nin girişindeki mezarlık
Saate baktığımızda artık ayrılma vaktimizin geldiğini fark ediyoruz. Buluşma noktamıza doğru yürürken Romeo ve Juliet gibi daha nice ölümsüz aşığın bu sokaklarda dolaştıklarını hayal ediyoruz.

- Venedik gezi notları için tıklayınız.
 - Floransa gezi notları için tıklayınız.