24 Ağustos 2016 Çarşamba

Bozburun

Guletlerin Efendisi, Bozburun

Bu sene yaz tatili olarak, Ömer’le Marmaris’in ıssız bir mahallesi (eski köyü) olan Bozburun’a gitmeye karar veriyoruz. Bol gezmeli dolaşmalı tatillerde tüm programı kendim hazırlamayı tercih ederken, deniz tatili gibi tamamen kafa dinlemeye yönelik seyahatlerimizde kontrolü Ömer’e bırakıyorum. Araştırmalarımızın sonunda Bozburun’da bulunan ve kara ulaşımı olmayan bir otel olan Karia Bel’de karar kılıyoruz. Uçak biletlerimizi alıyoruz ve tüm hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Ancak 15 Temmuz gecesini yaşadıktan sonra kamu çalışanlarının tüm izinlerinin iptal edilmesiyle bizim de tatil planlarımız kısa süreliğine de olsa suya düşüyor. Bu süre zarfında Bozburun için yapmış olduğumuz planlarımızda ufak da olsa değişiklikler oluyor.

Gelelim tatilin güzel ve eğlenceli kısımlarına… Ankara’dan Dalaman Havaalanı'na uçuyoruz. Havaalanının çıkışında Marmaris’e giden Muttaş Otobüsleri oluyor. Onlarla Marmaris’e ve Marmaris’ten de köy minibüsleriyle Bozburun’a geçiyoruz. Havaalanından Bozburun yaklaşık iki buçuk saat sürüyor.

Marmaris gezilecek yerler
AŞTİ’den sonra ağaçların arasındaki Marmaris Otogarı insana kendini çok iyi hissettiriyor.
Kıyı boyunca sıralanmış olan pansiyon ve otellere bu minibüsler ile ulaşabiliyorsunuz. Biz de ilk durağımız olan Dolphin Butik Otel’de iniyoruz. Daha sonrasında da sık sık sohbet edeceğimiz güler yüzlü birisi koşarak bizi karşılıyor ve odamıza kadar bize eşlik ediyor.

Dolphin Otel
Bu noktada Dolphin Butik Otel’den biraz bahsetmek istiyorum. Sahibi Yılmaz Bey, eşi Hülya Hanım ve oğulları Kemal ve Şevki’nin işlettiği güzel bir aile oteli. Yılmaz Bey’in güzel muhabbeti, Hülya Hanım'ın leziz yemekleri ve Şevki’nin hiç eksik olmayan ilgisiyle burada geçirdiğimiz üç günde bizi epey şımarttılar. Özellikle denize nazır yediğimiz akşam yemekleri gerçekten muhteşemdi. Otele dair söyleyebileceğim tek eksiklik, 1 numaralı odamızın banyosuydu ki bunu da ilettiğimizde bu sezona yetişmediğini belirttiler. Onun dışında oda manzarası çok etkileyiciydi.

Oda manzaramız

Dolphin Otel ve akşam yemekleri :)
Yılmaz Bey’in bizim için organize ettiği tekne turunun son derece keyifli olduğunu da eklemem gerekiyor. Bölgedeki koylar gerçekten büyüleyici, uğramadan dönmeniz büyük eksiklik olur. Elbette dışarıda da tur ayarlama şansınız var. Ancak muhtemelen çok daha kalabalık olacak böyle bir turdansa, bütün gün biz bize (dört aile) olmak çok büyük bir şanstı.

Tekne emin ellerde :)

Akvaryum Koyu

Dat Koyu

Kiseli Ada

Bozburun’a gitmişken birkaç saatimizi de bölgenin yerlilerinin yaşadığı köy kısmına ayırmak istiyoruz. Aklında bir gün küçük bir sahil kasabasına yerleşmek olan bir çift olarak, Bozburun fazlasıyla ilgimizi çekiyor. Özellikle 15 Temmuz’dan sonra… Bozburun bu noktada da bizi hayal kırıklığına uğratmıyor. Bahçesinde gulet iskeletleri, koyun ve tavukların olduğu köy evleri, sıcak insanları ve zeytin ağaçlarıyla bu küçük köy bize kendimizi çok iyi hissettiriyor. Tek kafamıza takılan Bozburun’un belki de bugüne kadar gördüğümüz en bakir yerleşim yeri olması… Her ne kadar bu durum Ömer’in canına minnet olsa da, ben özellikle kışların nasıl geçeceğini düşünmeden edemiyorum. Nihayetinde, insanların kışın iş olarak gulet yaptığı bir yerden bahsediyorum!

Bozburun köy evi

Marmaris gezilecek yerler
Her köşe başında ve her evin bahçesindeki guletler.

Dolphin’de geçirdiğimiz üç gecenin ardından tatilimizin ikinci durağı olan Karia Bel’e geçiyoruz. Otele kara yolu ulaşımı olmadığı için bizi Bozburun’dan tekneyle alıyorlar. Oldukça şık bir otele geldiğimizi anlamamız çok uzun sürmüyor.

Karia Bel, 17 odanın olduğu ana bina ve otelden yine ayrı bir tekneyle geçilen 11 odanın daha olduğu Beach House’dan oluşuyor. Biz sakin ve izole bir tatil yapmak istediğimiz için aylar öncesinden Beach House’u tercih ediyoruz. Ve yanılmadığımızı daha ilk dakikadan anlıyoruz.

Karia Bel Beach House’un manzarası

Beach House

Beach House’dan oda manzarası

Akşam yemeğine gitmek için tekne beklerken…

Karia Bel ana binanın manzarası

Karia Bel Otel
Akşam yemeğini beklerken manzaranın tadını çıkarıyoruz.

Odaların muhteşem manzarası, otelin insana kendini çok iyi hissettiren ambiyansı, güler yüzlü personelin ilgi alakası (özellikle Sedat Bey), birbirinden lezzetli yemekler ve kusursuz bir sakinlik, Karia Bel Beach House’u oldukça iyi özetliyor. Burada kaldığımız dört gece birkaç saatmiş gibi arkamızda kalırken, aklımızda akvaryum gibi deniz, gün boyu denizden ağır ağır geçen tekneler ve akşam yemeklerindeki olağanüstü gün batımı manzarası kalıyor. Uzun lafın kısası, Karia Bel bugüne kadar gerek yurt içi gerekse yurt dışında gittiğimiz en iyi otellerden biri olarak aklımızda yer ediyor.

Tabii Bozburun da, bir gün mutlaka geri döneceğimiz bir köy olarak…

(Not: Fotoğraf makinam yanımda olmadığı için fotoğrafları cep telefonuyla çektim.)